Grafiske retningslinjer og logotype

BEVIs grafiske profilVår grafiske profil er en manual og et verktøy for alle BEVI-ansatte som på noen måte jobber med kommunikasjon og markedsføring. Det er også et verktøy for distributører, trykkerier og reklamebyråer og andre eksterne partnere. Retningslinjer og maler i håndboken skal forenkle arbeidet og brukes for alt materiale produsert av og for BEVI.

icon-pdf.png BEVIs grafiske profil (en/sv)

Last ned logotype

Her kan du laste ned BEVIs logotype i forskjellige formater for forskjellige formål.

Logotype for utskrift (CMYK-farge, EPS-format)

Logotype for nett (RGB-farge, PNG-format)

Logotypens frisone

BEVI_logotyp_2019_frizon.jpg

Logotypen skal alltid være omgitt av en frisone. Til overflaten skal frisonen være minst som den nedre delen av bokstaven B, rundt hele logoen. Fri sone er den minste avstanden til annen grafikk, tekst eller bilder. I frisonen må ingen andre gjenstander plasseres, for eksempel tekster eller andre grafiske elementer. Samme minimumsavstand gjelder ytterkanten på materialene der logoen er plassert.

Hensikten med frisonen er at logoen skal være tydelig og at tekst, adresser, dekorelementer eller bilder ikke skal risikere å bli oppfattet som en del av logoen. Fri sone er et minimum. Les mer om mulige unntak i vår grafiske profil.

Kontakt

For spørsmål om hvordan du bruker BEVI-logoen eller vår grafiske profil, vennligst kontakt vår Market Communication Manager